Dag 2 Central Parc en High line

5 juni 2022 - New York City, Verenigde Staten

Vandaag met de hop on hop of bus richting Central Park geweest! Eerst langs het appartement waar John Lennon is dood geschoten en daarna heerlijke gebakjes gehaald bij de Magnolia bakery die bekend is geworden door de serie ‘ Sex in the City.’ En tevens  naar de plek waar John Lennon herdacht wordt, Strawberry field, waar een muzikant mooie nummers op zijn gitaar speelde. Daarbij genoten van de heerlijke gebakjes op het bankje! Te voet verder door het park op zoek naar een ander bijzonder vervoersmiddel. Het wordt uiteindelijk de paarse koets met paard, ook weer een bijzondere ervaring door het geweldig mooie park. Mooie highlights langs het park waren de Trump tower, boat house, fontein uit de serie friends, plaza hotel, hotel waar Ghostbusters  is opgenomen, hotel waar home me lone is opgenomen. Na deze bijzondere tour picknicken in het park en verdere plannen maken. De mannen pakken de bus naar het hotel om even te chillen en de dames frissen zich op in het hotel, want het is goed warm en vervolgen hun weg richting Kleinfield (serie: Say yes to the dress) om trouwjurken te bewonderen, daarvoor even een kijkje in Macy’s warenhuis met alleen al een hele verdieping met schoenen ‘the shoe salon.’ Daarna op naar de high line, waar we eerst langs straten met prachtige authentieke huizen lopen. De high line is waanzinnig mooi, door het groen, over een stuk spoorbaan, tussen de wolkenkrabbers lopen richting de Hudson River. Met prachtige uitzichten! Daarna weer richting het hotel waar we op zoek gaan naar een lekker eet tentje met de jongens.  Pokebol, Taco’s en Tortilla wordt het. Vervolgens  langs Rockefeller center en even geïnformeerd naar de beste tijd om de Top of de Rock te bezichtigen aangezien het vanavond te druk is. Iets verder op bezichtigen we de St z Patrick’s Cathedral, de grootste cathedraal ter wereld erg imposant. Groot feest was het daar omdat ze het samen zijn van verschillende groepen vierde, waar ze met verschillende vlaggen een ronde liepen, er werd gejuicht en gegild en wij deden gezellig mee! Na dit feestje gingen we verder met feesten op Time Square, een heerlijke plek in de avond met genoeg te zien.

1. E.M. Vesters:
    5 juni 2022
    Hai Renate, wat een geweldig reisverhaal kun jij schrijven. Heel leuk om te lezen en natuurlijk ook de foto's erbij!
    lieve groet uit het saaie Nederhorst!
  2. Monique:
    5 juni 2022
    Hoi daar, leuk om jullie reis mee te beleven. Geniet ervan!